Marka NERF w gamingu - case study

Wyrzutnie NERF to obecnie jedne z najpopularniejszych zabawek cieszące się uznaniem wielu dzieci. Wpisując się w trendy oraz bacznie obserwując prężnie rozwijający się rynek gamingowy, marka NERF zdecydowała się na komunikację do młodych osób, właśnie poprzez dedykowane aktywacje w tym obszarze.

Nerf jest jedną z marek, która nie boi się innowacyjności, a w rosnącej popularności gier video dostrzega szansę na promocję swojego brandu i już kilka lat temu poczyniła pierwsze kroki w stronę gamingu. Badania target grupy jasno pokazały, że potencjalni klienci Nerf spędzają czas przy grach komputerowych.  Dostrzegając naturalne połączenie zabawkowej linii z grami typu FPS (przyp. red. fisrt-person shooter, gatunek gier, których akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby), w 2019 roku Nerf wypuścił serię zabawek we współpracy z jedną z najpopularniejszych tego typu gier – Fortnite. Gra niewątpliwie zdobyła swoją popularność u młodych graczy ze względu na wyraźne zmniejszenie brutalności oraz atrakcyjną animację, na której oparta jest cała produkcja. Wirtualny trend wśród młodzieży aż prosił się o przeniesienie do realnego świata. Współpraca Epic Games, czyli producenta gry Fortnite, z Hasbro i Nerf przebiega bezpośrednio, a efektem było wprowadzenie kilku modeli wyrzutni z gry do linii produkcyjnej. 

Pandemia odbiła się negatywnie na wielu obszarach, ale przyniosła zyski w branży gamingowej. Nerf, dostrzegając w tym szansę i śledząc najnowsze trendy, zrealizował kampanię reklamową promującą linię zabawek skierowaną do graczy pod koniec grudnia 2020 roku. Kampania zachęcała, by przenieść emocje z gry do świata rzeczywistego – ta sama intensywność rozgrywki, ale zabawa odbywa się w realnych okolicznościach, w domu, wśród najbliższych. Akcja pokazywała również, jak ważne jest spędzanie czasu razem, zwłaszcza w wymagającym okresie pandemii. Brand zaprosił do współpracy po dwóch influencerów z Polski – Jacoba i Konopskyego, oraz z Czech – OGY’ego i Stay12.

Idąc za ciosem, w kwietniu tego roku marka postanowiła wejść w branżę gamingową z jeszcze większą aktywnością i z pomocą agencji gamingowej Fantasyexpo stworzyła międzynarodowy turniej FORTNIE  "NERF TOURNAMENT" dzięki, któremu marka uplasowała się jako lider w obszarze gamingu. Podjęcie takiego wyzwania było o tyle ryzykowne, że jako brand przeznaczony dla dzieci, Nerf musiał liczyć się z ewentualną negatywną reakcją ze strony rodziców – czyli osób, które finansują zabawkowe zachcianki swoich pociech. Jednak kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana. Turniej okazał się gigantycznym sukcesem, zainteresowanie nim było na tyle duże, że uczestnicy zapełnili 100% slotów.

Na ten sukces złożyło się wiele wzajemnie uzupełniających się czynników. Nerf i Fantasyexpo zaprosili do współpracy grupę popularnych influencerów, z rynków docelowych, zakorzenionych w środowisku Fortnite oraz w świecie lifestyle. W promocji wydarzenia wzięli udział między innymi: Manoyek, Smarte, Kebcio, OGY, Maximilian Ioan oraz Jan Hanko, którzy podjęli się komunikacji akcji pośród swoich społeczności. 


Ponadto agencja postawiła również na lokalnych casterów, a transmisje były prowadzone w czterech językach: po polsku, angielsku, czesku i rumuńsku. Na oficjalnym kanale w serwisie Twitch, który został założony na potrzeby turnieju, zrealizowano osiem streamów ze studia Fantasyexpo, które dodatkowo były restreamowane i komentowane przez casterów z Wielkiej Brytanii, Polski, Czech i Rumunii. Sumarycznie transmisje odnotowały kilkaset tysięcy wyświetleń na żywo. 

Turniej miał swój landing page również w czterech językach i sprawnie działające zapisy. W wypromowaniu eventu kluczową rolę odegrała doskonała komunikacja ze społecznością graczy oraz skrojona na miarę kampania performance targetowana do bardzo wymagającej grupy. Agencja Fantasyexpo na potrzeby turnieju stworzyła też dedykowany serwer na Discordzie, który zgromadził niemal 10 tysięcy użytkowników a wzmianki o turnieju w social mediach wygenerowały blisko 1 milion wyświetleń. 

 

Z punktu widzenia firmy, która swoje produkty kieruje do dzieci i rodziców, inwestycja w gaming była szalenie innowacyjnym posunięciem. Ogromny rozwój branży gier video nikogo nie powinien pozostawić obojętnym. Aktywnymi graczami są miliony osób na całym świecie, a w przypadku takiej marki jak Nerf bardzo łatwo o znalezienie wspólnego mianownika z tytułem pokroju Fortnite. Wspólna grupa docelowa to tylko połowa sukcesu – ważne jest by branżę gier rozumieć i sprawnie się po niej poruszać, nie narażając się ani swoim stałym klientom ani tym potencjalnym, którzy działają w obszarze gamingu. By tego dokonać w tak sprawny i zakończony sukcesem sposób jak zrobił to Nerf, trzeba postawić na partnera, który podejdzie do kampanii ekspercko i wszechstronnie, z dużą znajomością branży. W tym procesie agencja Fantasyexpo okazała się partnerem skrojonym na miarę, a zakończony sukcesem event otworzył drogę marki do dalszych inwestycji w świecie gamingu.